STEL, U BENT NIET TEVREDEN, OF U ZIT MET EEN KLACHT......

Onze specialisten doen natuurlijk hun uiterste best uw meublementen precies naar wens te reinigen, maar het kan wel eens voorkomen (zoals bij elk bedrijf) dat de behandeling niet voldoende naar wens is geweest. In dit geval kunt u onderstaande stappen doorlopen. 

Stap 1. Praat met uw specialist

Vaak lost een verhelderend gesprek met uw specialist al veel op. Vraagt u daarom in eerste instantie om een verhelderend gesprek met uw specialist. U kunt een bel-afspraak maken met onze telefonist.  In zo’n gesprek kunt u aangeven wat u onduidelijk vindt of wat u dwars zit. De specialist kan dan nog eens uitleggen waarom hij of zij iets op een bepaalde manier heeft gedaan. Bovendien is het voor de specialist belangrijk te weten, dat u een probleem heeft. U kunt dan gezamenlijk zoeken naar een oplossing.

Een klacht met uw specialist bespreken is niet makkelijk. Toch is het goed dit te doen. Uw klacht geeft hem of haar de kans iets te herstellen en te verbeteren. Dat kan ook andere patiënten ten goede komen. Daarnaast is uw specialist ook uw vertrouwenspersoon, hij/zij zal uw klachten voor zichzelf houden, en het hier niet over hebben met andere klanten, of collega's. 

Enkele tips dat u kunt doen, voor u met de specialist belt. 
* reageer zo snel mogelijk;
* schrijf op waarover u wilt praten;
* bedenk van te voren wat u met het gesprek wilt bereiken;
* probeer het gesprek zo zakelijk mogelijk te houden;
* wees bereid samen tot een oplossing te komen;
* geef uw specialist de kans zaken te herstellen.

Vaak zijn de consumenten bang dat de specialist denkt alles beter te weten. dit is absoluut niet het geval. 
Wel is het soms voor de consument moeilijk iets te begrijpen omdat er teveel lastige woorden gebruikt worden. Als dit het geval is,
vraag dan nogmaals om een duidelijke uitleg van de specialist. 
Wees in dit geval gewoon eerlijk dat u niet precies weet wat de specialist bedoeld, en of hij het op een andere manier kan uitleggen. 

Ik kan er niet uit komen met de specialist. Of ik wil de specialist echt niet spreken.

Wij vinden het enorm vervelend dat u het gevoel hebt dat u niet met de specialist kan praten, of dat u niet met de specialist tot een oplossing kan komen. 
In dit geval kunt u een officiële klacht indienen tegen de specialist, of over de behandeling. 
Dit kan op mail adres : info@Meubelreinigingen.nl
het duurt ongeveer 8 tot 21 werkdagen voor wij reageren. 

Ik heb een officiële klacht ingediend. Wat nu ?

De eigenaar, of assistent buigt zich waarschijnlijk binnen 24 uur al over uw klacht. Hierbij wordt eerst gekeken naar de ernst van de klacht, en of de klacht serieus genoeg is voor een onderzoek. Mits de klacht toch ernstig beoogt, zal de eigenaar telefonisch contact met u opnemen, in vele gevallen komt de eigenaar bij u thuis zodat u uw klacht kunt toelichten. Hierna wordt er een onderzoek ingesteld naar de specialist die u heeft geholpen, en er wordt contact opgenomen met de overige klanten van die dag. 

Tot er uitspraak wordt gedaan mag u geen contact zoeken met de specialist, evenals de specialist niet met u.

Gesprek met de specialist. 

De specialist wordt uitgenodigd op gesprek, en er wordt gekeken, en geluisterd naar zijn/haar kant van het verhaal. 

Als de klacht grondig genoeg is onderzocht, wordt er gekeken of de klacht terecht is. 
Dit is helaas noodzakelijk omdat elk bedrijf wel eens te maken krijgt met onterechte klachten.

Kosten voor het indienen van een klacht

Een klacht indienen is kosteloos. Wel wordt bij onterechte klachten 69 euro en 95 cent in rekening gebracht. 
Dit geldt alleen wanneer u een klacht indient, terwijl u niet bent langs geweest, of als wij bewijzen dat uw klacht volledig gelogen is. 
Eventuele schade dat u hierbij heeft toegebracht aan Meubelreinigingen zal op u worden verhaald. (eventueel d.m.v. een rechtzitting)

Klacht toegewezen. 

Uw klacht wordt toegewezen, dat betekend dat er met u wordt gekeken naar een passende oplossing. Dit bestaat uit : 
- Geld terug,
- Een nieuwe gratis behandeling (eventueel door een andere specialist) 
- Een kortingsbedrag op een nieuwe behandeling. (eventueel door een andere specialist) 
- Een excuus, maar geen vergoeding. 

Klacht afgewezen.

Stel dat u klaagt omdat ''het resultaat minder is dan verwacht'' maar u heeft wel het aantal resultaat behaald waar wij mee adverteren,
of u klaagt omdat de specialist een goedkoop geurtje op had?  Of door de specialist een spin in huis terecht is gekomen, Dan wordt uw klacht afgewezen. 
In dit geval hoeft u nog steeds niks te betalen, maar wordt uw behandeling ook niet vergoed.